Taşıt Tanıma Sistemi Başvuru Formu

Shell Taşıt Tanıma yaygın istasyon ağı ile ihtiyacınız olan her noktada hizmetinizde. Sizde en gelişmiş otomasyon sistemine sahip Shell ailesine katılmak için hemen başvurun.

Araç Lastik Bakımı Nasıl Olmalı?

Lastik Seçerken Nelere Dikkat etmeliyim?

 

  • En önemlisi lastiğin boyutudur, aracınızın desteklediği boyutta bir lastik takın.
  • Lastik takılacak arabanın markasıyla tekerleklerin markası aynı olması yani orijinal ekipman takılması tavsiye edilmektedir.
  • Mevsiminize uygun lastik seçmeyi unutmayın

 

Aracımın Lastik Bakımı Nasıl Olmalı?

 

Lastik Basıncı: Lastiklerin hepsinin aynı boyna olmasına dikkat edilmelidir. Lastik Hava Basınçları Kontrol edilmeli. Her aracın lastik boyutu farklıdır. Aracın lastiklerindekihava basıncı normale göre daha az ise bu yakıt ve performans olarak size sıkıntı çıkartabilir. Aracın lastikleri soğukken lastiklerinizin basıncını arttırmanız gereklidir. Hava sıcakken, hava basıncının normalden fazla çıkma gibi bir ihtimali vardır. Lastik hava basıncı gereğinden fazla ise sürüş konforunuz azalır ve süspansiyonunuz sertleşir.

Lastiklerin Düzenli Olarak Yer Değiştirmek: Lastiklerinizin daha uzun ömürlü olması için gereken şeylerden biri de lastiklerin yer değiştirilmesidir. Lastiklerin aşınma yerleri birbirlerinden farklı olduğu için gerekli bir durumdur. Ön lastikler ile arka lastiklerin aşınması birbirlerinden farklı bir seviyede aşınma durumları vardır. Bunun için lastiklerin 10.000 kilometrede bir yer değiştirmesi önerilmektedir. Yer değiştirmesi yaparsanız lastiklerinizin ömrü uzayacaktır.

Lastik Diş Derinliği: Sıfır lastiklerin diş derinleri genelde 7 ila 8 mm arasındadır. Eğer lastiğinizin diş derinlikleri 1.6 mm altında ise değiştirilmesi gereklidir. Aracınızın muayeneden geçmesi için lastiğin diş derinliği 1.6 mm üstü olmak zorundadır. Kullanmış olduğunuz lastikler 2 yaşını doldurmuşsa ömrünün sonuna gelmiş demektir. belirli aralıkla lastik dişlerini ölçmenizi tavsiye ediyoruz…

Rot-Balans Ayarı: Tekerleklerin doğru yere bakmasını sağlayan bir ayardır. Direksiyon düz bir biçimdeyken tekerleklerin farklı bir açıda olması da denilebilir. Bir uzman tarafından yapılması zorunludur. Rot balans ayarını lastik değiştirdiğinizde ya da 6 ayda bir yapılması tavsiye edilmektedir.

Fren Ayarları: Fren ayarlarının düzenli bir şekilde kontrol edilmesi lastiklerin ömrünü bir nemze uzatmış olacaktır. Fren sistemin gereğinden fazla olması lastiklerdeki aşınmayı önemli derecede arttırmaktadır.

Hava Şartlarına Göre Lastik Kullanımı; Kazaları en aza indirmek için kışın belirli bölgelerde kış lastiği zorunlu hale getirildi. Kış aylarında aracınızın çekiş kuvvetinde düşme yaşanmaması ve aracın karda kaymaması için diş derinliğinin 3 mm olması gerekmektedir.

 

Lastikleri Daha Uzun Süre Saklamak İçin Dikkat Etmemiz Gerekenler.

 

Yedek lastiğinizi kullanmasanız bile bakımını yapmanız gerekli olduğunu biliyor musunuz?

Yedek lastiklerinizi aydan aya bir defa temizlemeniz önerilmektedir. Lastiğinizi Temizlerken Dikkat etmeniz gereken unsurlar var. Bu unsurlardan biride kimyasal maddeler. Lastiğinizi kimyasal maddelerden uzak bir temizlik yapmalısınız. Kimyasal maddelerle lastiğinizi temizlemek, lastiğinizde aşınmaya neden olabilmektedir. Sağlıklı bir temizlik için, sadece kullanmanız gereken temiz bir sudur.


Taşıt Tanıma Sistemi Başvuru Formu

Shell Taşıt Tanıma yaygın istasyon ağı ile ihtiyacınız olan her noktada hizmetinizde. Sizde en gelişmiş otomasyon sistemine sahip Shell ailesine katılmak için hemen başvurun.

Batı Kurumsal
Başvuru Formu